Ako to naozaj vyzerá v novom rýchliku Bratislava-Praha
Už sme informovali o tom, že na trati medzi Prahou, Bratislavou a Budapešťou premávajú nové vlaky.
Pri našej návšteve Prahy sme si cestu týmto typom vlaku vyskúšali. Pripomíname, že kvalita vlaku nemá žiadny súvis s tým, aké má meškanie. Do Prahy sme tak prišli asi s pol hodinovým meškaním. Problém je hlavne v okolí Zohor-Devínska Nová Ves, kde prebieha výrazná rekonštrukcia a vlak tu dostal meškanie cez 20 minút.
Čo je to ComfortJet?
Najnovšej súpravy ComfortJet reálne prináša viditeľne vyššiu úroveň komfortu a služieb v diaľkovej železničnej doprave. Cestovali sme v prvej triede, veľmi podobný komfort ale dosiahnete aj v druhej triede. Súčasťou súpravy bol aj reštauračný vozeň, veľkou výhodou je čapované pivo a ide o plzenský Prazdroj. Samozrejmosťou sú teplé jedlá a nápoje.
Komfort jazdy
Ako cestujúci v prvej triede budete obslúžený aj na vašom mieste. Nemusíte sa tak obávať o to, čo sa stane počas vášho pohybu v reštauračnom vozni s batožinou.
Na krátkej trati na Slovensku z Bratislavy k štátnym hraniciam s Českou republikou sme dosiahli maximálnu rýchlosť 118 km/h. Je možné, že smerom na Budapešť dosiahne súpravy vyššiu rýchlosť. Na území Českej republiky sú ale viaceré úseky, kde vlak dosiahol rýchlosť 160 km/h.
Konfigurácie sedadiel a ich vybavenie
Samotné miesto na sedenie je veľmi pohodlné, konfigurácia v 1. triede je 1-2. Teda samostatné sedenie na jednej strana a dvojica sedadiel na strane druhej.
Sú tu aj miesta, ktoré umožňujú konferenčné sedenie 4 osôb, teda dvojice oproti sebe a je k tomu aj drevený stôl. Z našej skúsenosti je ideálne miesto na prácu samostatná dvojica, hlavne ak vedľa vás nikto nesedí. Pri rozmiestňovaní miesteniek sa počíta s tým, že ako samostatný cestujúci nebudete mať vedľa seba suseda. To samozrejme platí len dovtedy, pokým je dostatočná kapacita voľných miest.
Na samostatnom mieste je prístup k zásuvke najkomplikovanejší. Musíte sa celkom zohnúť, aby ste mohli adaptér pripojiť do zásuvky. Tá je umiestnená pod sedadlom a zo začiatku si ju ani nemusíte všimnúť. Okrem 230 V zásuvky je tu aj USB-A a USB-C port.
Pri dvojici a štvorici sedadiel je to riešené oveľa lepšie, okrem zásuvky, portu USB-A a USB-C je tu aj podložka na bezdrôtové nabíjanie telefónu. Ten si teda nabijete aj vtedy, ak si zabudnete nabíjací kábel.
Konfigurácia sedadiel v 2. triede je 2-2, vo výbave súpravy je aj menšie detské kino.
Pripojenie na internet
K dispozícii je aj pripojenie na internet cez Wi-Fi. Presnejšie povedané, na území Slovenska ste síce pripojení na Wi-Fi, ale pripojenie na internete je veľmi pomalé alebo žiadne. Na území Českej republiky je to v istých miestach použiteľné. Ale sú miesta, kde je to slabé. Hlavne za Brnom je pomerne dlhý úsek, kde sa nepripojíte vôbec. Pred Prahou je ale pripojenie excelentné.
Informačný a zábavný palubný portál
Vždy ale môžete využiť palubný portál ČD, kde je niekoľko filmov, môžete si niečo kúpiť v obchode ČD (fanshop) a máte informácie o polohe vlaku, aktuálnom meškaní a pod.
Odporúčame aj mobilnú aplikáciu Můj vlak, ktorá je dobrým zdrojom notifikácií o ceste ale aj spôsob ako si zbierať kreditné body a ti potom napr. vymeniť za lístok na vlak.
Mimochodom, ak chcete kúpiť lístok z Bratislavy do Prahy a späť za naozaj výhodnú cenu, urobte tak s niekoľko týždenným predstihom a cez aplikáciu Můj vlak. tzv. včasná jízdenka je za mimoriadne výhodnú cenu, tento lístok sa však nedá stornovať a platí len na konkrétny vlak.
Zdroje: vlastné, ČD/ZSSK
Podobné články
Filmové a seriálové tipy v roku 2025
OPPO Reno15: Tieto smartfóny očakávame, prídu aj do Európy
TOP 10 najobľúbenejších filmov na internete – 51. týždeň
TCL na CES 2026 ukáže budúcnosť zobrazovacích technológií a AI ekosystémov
VPN v Európe pod tlakom: EÚ zvažuje rozšírenie logovania dát